Share |

Ακατάλληλο για πολιτικό το Αεροδρόμιο Τρίπολης

Το πόρισμα της ΙΒΙ GROUP οριοθετεί περιορισμένες δυνατότητες

Στον αέρα τινάζει τις εξαγγελίες για παράλληλη λειτουργία του αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό και στρατιωτικό.

Το  πόρισμα  της μελετητικής εταιρείας  Καναδικών συμφερόντων  ΙΒΙ Group οριοθετεί τις  δυνατότητες του  Αεροδρομίου όπως  έχει σχεδιαστεί (για  στρατιωτικούς σκοπούς) και καταλήγει εν ολίγοις,  σε  3  σημαντικά πορίσματα  και  τα  οποία  είναι:

  • Ο  σημερινός  διάδρομος του  αεροδρομίου έχει  τέτοια  κατεύθυνση  που  είναι ακατάλληλη  για  πολιτικό Αεροδρόμιο, γιατί σε  απόσταση  3400  μέτρων,  η γεωμορφολογία  του εδάφους  δεν  επιτρέπει προσέγγιση ούτε καν μεσαίου τύπου πολιτικών αεροσκαφών. Η  ύπαρξη του ορεινού όγκου ( δυτικοί πρόποδες του  όρους  Χτενιάς ) που  βρίσκεται  ανάμεσα στους  οικισμούς  Μηλέας και Λουκά λόγω  του  ύψους  του ( 920 μ.) γίνεται αποτρεπτικός  παράγοντας για  την λειτουργία  ως  πολιτικού  αεροδρομίου  με  την σημερινή κατεύθυνση του  διαδρόμου.
  • Το  μήκος  του  σημερινού  διαδρόμου  που  είναι  1900  μέτρα δεν  επαρκεί για  τις  ανάγκες  ενός  σύγχρονου αεροδρομίου και  απαιτείται  άλλος διάδρομος μήκους 2500 μ., με  δυνατότητα  μόνον  προς βορράν τέτοιας  επέκτασης.
  • Ο  διάδρομος επειδή  έχει  σχεδιασθεί  με  προδιαγραφές στρατιωτικού  αεροδρομίου δεν έχει  τα  αναγκαία  γεωμετρικά χαρακτηριστικά αντοχής, για τις  απαιτούμενες  προδιαγραφές  ενός  πολιτικού  αεροδρομίου κυρίως όσον αφορά το πάχος του σκυροδέματος  θεμελίωσης.

Αξιοπερίεργο είναι ότι η μελέτη της Καναδικής μελετητικής εταιρείας χρηματοδοτήθηκε  από  το ΠΔΕ  και παρουσιάστηκε  στην Περιφέρεια Πελοποννήσου  τον  Απρίλη του 2013. Βγαίνει όμως στη δημοσιότητα σήμερα, από τον τότε πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου Γιώργο Πουλοκέφαλο, ο οποίος πλέον δεν έχει τις καλύερες σχέσεις με τον Πέτρο Τατούλη.

Αλλά δεν θα σταθούμε εδώ. Εκείνο που έχει μεγαλύερη σημασία – σύμφωνα με όσα λέει ο κος Πουλοκέφαλος, η τελική πρόταση όπως διατυπώθηκε  από την ΙΒΙ Group στην μελέτη εφικτότητας που παρουσίασε, μίλησε επί της ουσίας  για ένα νέο Αεροδρόμιο. Το  οποίο θα  διαθέτει πέραν των σύγχρονων νέων απαραίτητων κτιριακών εγκαταστάσεων, το  κυριότερο έναν εντελώς νέο διάδρομο μήκους 2,5 Κm,  ο  οποίος  για  να  παρακάμπτονται κατά τις  προσγειώσεις και  απογειώσεις  οι  υπάρχοντες ορεινοί όγκοι που προαναφέρθηκαν και θα  έχει τέτοιο σχεδιασμό που θα δημιουργεί γωνία  7 μοιρών  προς τα  αριστερά  σε  σχέση  με  τον  σημερινό υπάρχοντα διάδρομο.

Όσον  αφορά  το  κόστος της  επένδυσης αυτή προϋπολογίστηκε  στο ύψος  των 120  εκ.   Ευρώ περίπου, συμπεριλαμβανομένων των νέων απαλλοτριώσεων  που  απαιτούνται  κυρίως  για  τον νέο  διάδρομο. Το  δε κόστος λειτουργίας του πολιτικού αεροδρομίου προεκτιμήθηκε ότι θα ανέρχεται  στα 2,2  εκ. ευρώ  ετησίως.

Υποβολή νέου σχολίου

Το περιεχόμενο αυτού του πεδίου παραμένει ιδιωτικό και δε θα εμφανίζεται δημόσια.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a> <em> <u> <strike> <strong> <sup> <sub> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6><cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.

Περισσότερες πληροφορίες για τις επιλογές μορφοποίησης

CAPTCHA (ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ)

Δώστε ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα

Image CAPTCHA
Εισάγετε τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην εικόνα (αριθμητικά και όχι ολογράφως)