Share |

Αλήθειες για το τρένο της Πελοποννήσου

Μπορεί να λειτουργήσει άμεσα σε Μεσσηνία και Αργολίδα

«Μετά από περίπου τέσσερα χρόνια αναστολής των τακτικών δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου, είναι πλέον ευρέως αποδεκτό το εσφαλμένο της βεβιασμένης αυτής απόφασης και ορατές οι ζημίες για τη Δημόσια Περιουσία – πολύ περισσότερες από την εξοικονόμηση πόρων που επιχειρήθηκε τότε», επισημαίνει η ομάδα "Θέλουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο".

Σε μια ανοιχτή επιστολή που απευθύνεται στον ίδιο τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, σε υπουργούς λαο τοπικούς παράγοντες και φορείς, επισημαίνεται ότι «Σοβαρές επιπτώσεις της αποκοπής της Πελοποννήσου από το Εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, εκτός από την απώλεια των προφανών πλεονεκτημάτων των σιδηροδρομικών μεταφορών, ήταν οι αναμενόμενες λεηλασίες και οι βανδαλισμοί των υποδομών του σιδηροδρόμου. Όλο αυτό το κινητό και ακίνητο σιδηροδρομικό υλικό που «εν μία νυκτί» εγκαταλείφθηκε πρόχειρα και επιπόλαια, συνιστά ανεκτίμητης αξίας Δημόσια Περιουσία ακριβοπληρωμένη από τους Έλληνες πολίτες, ενώ παράλληλα αποτελεί και ανεκτίμητο κεφάλαιο της ιστορίας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, γι’ αυτό εξάλλου το δίκτυο υπάγεται σε ειδικό καθεστώς προστασίας από το Υπουργείο Πολιτισμού από το 1983».

Η ομάδα "Θέλουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο": επισημαίνει ακόμα στην ανοιχτή επιστολή:

«Θεωρούμε πως είναι ώρα να αρθεί η αδικία που συντελέστηκε επιλεκτικά στην Πελοπόννησο, καθώς επλήγη περισσότερο από κάθε άλλη Ελληνική περιφέρεια από τα σχέδια «αναδιάρθρωσης» των σιδηροδρόμων προ 4ετίας, αλλά και διαχρονικά από τη γενικότερη κακοδιαχείριση των σιδηροδρόμων στη Χώρα μας. Και η αρχή μπορεί να γίνει άμεσα με την επαναλειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία, μια αδίκως κατηργημένη υπηρεσία με μεγάλη διεισδυτικότητα στο επιβατικό κοινό και με οικονομική βιωσιμότητα, η οποία αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Υπάρχει δυνατότητα να επαναλειτουργήσουν άμεσα, χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις, τα δρομολόγια στη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτα –Τ.Ε.Ι.– Μεσσήνη, καθώς η γραμμή έχει υποστεί ριζική ανακατασκευή προσφάτως και βρίσκεται σε κατάσταση κυκλοφορίας, αφού συχνά γίνονται εκδρομικά – τουριστικά δρομολόγια.

Υπάρχουν έτοιμες κατασκευασμένες στάσεις κατά μήκος της διαδρομής και δύνανται να προστεθούν κι άλλες. Στο Μηχανοστάσιο της Καλαμάτας, το οποίο είχε ανακαινιστεί πλήρως λίγο καιρό πριν την αναστολή λειτουργίας του, υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερες αυτοκινητάμαξες προαστιακού τύπου ΜΑΝ - 1, οι οποίες είναι πλήρως ανακαινισμένες, λειτουργικές και καθαρές. Η υπηρεσία εξυπηρετεί μεγάλο μέρος του μετακινούμενου πληθυσμού μεταξύ των δύο πόλεων, καθώς και σπουδαστών του Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας, όπως είχε αποδειχθεί ως το 2011 που λειτουργούσε κανονικά, συνεπώς μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμη. Η τοπική εμποροπανήγυρη της Μεσσήνης που λαμβάνει χώρα από 20 ως 28 Σεπτεμβρίου είναι πρώτης τάξης ευκαιρία για να γίνει το νέο ξεκίνημα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Καλαμάτας, αφού αποτελεί πλέον παράδοση για τον κόσμο η μετάβαση «με το τρένο στο Νησιώτικο πανηγύρι», όπως έγινε και πέρυσι που η γραμμή επαναλειτούργησε με ανέλπιστη επιτυχία, αλλά δυστυχώς προσωρινά.

Σε επόμενη φάση και με μικρής έκτασης εργασίες που αφορούν κυρίως την Απόκατάσταση των λεηλατημένων αυτόματων ηχοφωτεινών συστημάτων των ισόπεδων διαβάσεων, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος πρέπει να επεκτείνει τα δρομολόγιά του ως το Διαβολίτσι και κατόπιν ως την Κυπαρισσία. Σε αυτή τη φάση πιθανόν να έχει ιδιαίτερη σημασία η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο εγχείρημα, καθώς θα εξυπηρετεί κατά το βέλτιστο τρόπο τους κατοίκους των αντίστοιχων Δήμων στις καθημερινές μετακινήσεις τους προς και από την Καλαμάτα, καθώς και τους μαθητές.

Επίσης, είναι απαραίτητη η επαναλειτουργία της γραμμής Ναύπλιο – Άργος – Κόρινθος σαν Προαστιακός της Αργολίδας, ο οποίος με ανταπόκριση στο νέο σταθμό της Κορίνθου με τον Προαστιακό Αθηνών θα φέρει το Ναύπλιο σε χρονοαπόσταση 2 ωρών από την Πρωτεύουσα, ώστε με ένα πυκνό πλέγμα δρομολογίων να προσελκύσει μεγάλο μέρος των μετακινήσεων πολιτών και κυρίως τουριστών. Παράλληλα, πρέπει να συνεχιστεί με πιο εντατικούς ρυθμούς η τουριστική εκμετάλλευση του δικτύου στην κατεύθυνση της προσέλκυσης ομάδων ξένων τουριστών που αναζητούν μια εναλλακτική περιήγηση στα μαγευτικά τοπία και την πλούσια ιστορία της Πελοποννήσου.

Όλα τα ανωτέρω, απαιτούν την συστράτευση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην τοπική οικονομία και κυρίως στον τουρισμό και των τοπικών φορέων και κινήσεων πολιτών, ώστε το αίτημα να ικανοποιηθεί άμεσα, αίροντας έτσι την αδικία που υπέστη η Πελοπόννησος όταν το Κράτος της αποστέρησε ένα ολόκληρο σύστημα σιδηροδρομικών μεταφορών - και μάλιστα προσφάτως ανακατασκευασμένο και χρυσοπληρωμένο - τη στιγμή που στην υπόλοιπη Χώρα και φυσικά σε όλη τη Ευρώπη ο σιδηρόδρομος προωθείται εντατικά ως ιδανικός μοχλός ανάπτυξης και ως το πλέον οικονομικό, οικολογικό, γρήγορο και προπαντός ασφαλές μέσο μεταφοράς».

 

Υποβολή νέου σχολίου

Το περιεχόμενο αυτού του πεδίου παραμένει ιδιωτικό και δε θα εμφανίζεται δημόσια.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a> <em> <u> <strike> <strong> <sup> <sub> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6><cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.

Περισσότερες πληροφορίες για τις επιλογές μορφοποίησης

CAPTCHA (ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ)

Δώστε ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα

Image CAPTCHA
Εισάγετε τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην εικόνα (αριθμητικά και όχι ολογράφως)