Share |

Δεν βλέπει περιβαλλοντικό κίνδυνο στο όρμο Βατίκων, ο Παπουτσής

Εντατικοποιούνται όμως οι έλεγχοι

Δεν βλέπει κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής στο όρμο Βατίκων, ο Παπουτσής, όπως προκύπτει σε απάντησή του σε ερωτήσεις που υπέβαλαν στη βουλή οι βουλευτές Λ. Γρηγοράκος και Β. Αποστολάτος.
Όμως όπως καταγγέλλεται (ερώτηση Γρηγοράκου) «την τελευταία χρονιά όλο και σε αυξανόμενο βαθμό γίνονται ανεφοδιασμοί πλοίων στην περιοχή του όρμου των Βατίκων. Οι ανεφοδιασμοί αφορούν κυρίως αλλαγές πληρωμάτων, επισκευές, επιθεωρήσεις, καθαρισμοί, βλάβες και πολλά άλλα. Εκτός των θετικών αποτελεσμάτων που φέρει στην εθνική οικονομία και όχι στην τοπική και σε άλλους τομείς η ενέργεια αυτή του ανεφοδιασμού, επιφέρει και δυσάρεστες συνέπειες με έμφαση και άμεσο αποδέκτη κυρίως το περιβάλλον, καταστρέφοντας το βυθό και το πολύτιμο φυτό «Ποσυδωνία», που αναπτύσσεται μόνο σε ιδιαίτερα φυσικού κάλλους ακτές και τελευταία χρησιμοποιείται και ως δείκτης της ποιότητας των νερών. Τα πλοία, που αγκυροβολούν σε μικρή απόσταση από τις παραλίες των Βατίκων και της Ελαφονήσου, σε πολλές περιπτώσεις αφήνουν τα απόβλητά τους υποβαθμίζοντας το θαλάσσιο και όχι μόνο περιβάλλον αλλά και θέτοντας σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, αλλά επίσης απομακρύνουν και τους λουόμενους της τουριστικής περιόδου από την περιοχή, αφού πιθανών να παραμείνουν πολύ καιρό εν αναμονή κάποιο ναύλου. Η περιοχή Νεάπολης – Πούντας μέχρι Ελαφόνησο είναι ενταγμένες στο δίκτυο ΝΑΤΟURΑ 2000 με σημαντικούς υδροβιότοπους, ενώ στην ίδια θαλάσσια περιοχή του όρμου βρίσκεται καταβυθισμένη η προϊστορική πολιτεία ΠΑΥΛΟΠΕΤΡΙ (περίπου 3.000 π.χ.).
Στην περιοχή δεν υπάρχει οργανωμένο επίσημο λιμάνι, εκτός της Νεάπολης και παράνομα στο φυσικό λιμάνι ΠΑΛΙΟΚΑΣΤΡΟ, γίνονται φορτοεκφορτώσεις πλοίων, χωρίς να υπάρχει κανένα σχέδιο ασφαλείας. Δεν υπάρχουν επαρκή αντιρριπικά δίκτυα στην περιοχή και δεν επαρκούν να λύσουν το πρόβλημα μιας πιθανής μεγάλης ρύπανσης. Ο τοπικός αλλά και ο εθνικής εμβέλειας τύπος έχουν ασχοληθεί αρκετές φορές με το θέμα αυτό, αλλά λύση δεν έχει δοθεί.
Από την πλευρά του ο Χρήστος Παπουτσής επισημαίνει:
Σε απάντηση της αριθ. 21073/01-8-2011 Ερώτησης του Βουλευτή κ. Β. Αποστολάτου, η οποία μας διαβιβάστηκε με το αριθ. 5974 Β/18-8-2011 έγγραφο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, και της αριθ. 21776/24-8-2011 Ερώτησης του Βουλευτή κ. Λ. Γρηγοράκου, οι οποίες κατατέθηκαν στη Βουλή των Ελλήνων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Στον όρμο Βατίκων πραγματοποιούνται αφίξεις πλοίων «IN TRANZIT», σύμφωνα με τα άρθρα 9-12 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Νεάπολης Βοιών, τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα 17 «Περί λεμβουχικών εργασιών» και το άρθρο 141 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, με σκοπό την παραλαβή τροφοεφοδίων, αλλαγή πληρωμάτων κ.λπ. Η δυνατότητα παραμονής των πλοίων αυτών στο αγκυροβόλιο δεν υπερβαίνει τις (24) εικοσιτέσσερις ώρες. Επίσης, με Απόφαση του Λιμενάρχη Νεάπολης Βοιών έχει απαγορευτεί η αγκυροβολία των πλοίων που εκτελούν λεμβουχικές εργασίες σε απόσταση μικρότερη των 2 ν.μ. από τις ακτές του όρμου Βατίκων.
2. Στον Κάβο Μαλέα, στα Κύθηρα και στην Ελαφόνησο διέρχονται καθημερινά πάνω από εκατόν πενήντα (150) πλοία. Πολλά εξ αυτών, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 12 παρ. 7 του ν. 2960/2001 (Τελωνειακός Κώδικας), κάνουν χρήση του αγκυροβολίου για εικοσιτέσσερις ώρες, χωρίς την κατάθεση Δηλωτικού. Ωστόσο, σε περίπτωση που κάποιο πλοίο δηλώσει πρόθεση παραμονής πέραν των εικοσιτεσσάρων ωρών, μέσω ναυτικού πράκτορα, τηρείται η διαδικασία της ελευθεροκοινωνίας.
3. Επίσης, στον όρμο Βατίκων καταπλέουν πολλά πλοία λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην ευαίσθητη περιοχή του Κάβου Μαλέα, καθώς αποτελεί αγκυροβόλιο και όρμο καταφυγής πλοίων, σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών.
4. Τα διερχόμενα «ΙΝ TRANΖIT» πλοία δεν υποχρεούνται στην καταβολή τελών αγκυροβολίας, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση αριθμ. 8122.1/03/04 ( ΦΕΚ 310 Β΄), καθώς απαλλάσσονται από την καταβολή δικαιωμάτων για τα Λιμενικά Ταμεία και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.
5. Όσον αφορά το θέμα της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος του όρμου Βατίκων από απόβλητα των προσεγγιζόντων σε αυτόν πλοίων, σύμφωνα με σχετική Αναφορά της Λιμενικής Αρχής Νεάπολης Βοιών, στην υπόψη θαλάσσια περιοχή κατά την τελευταία δεκαετία δεν έχει υπάρξει σοβαρό περιστατικό ρύπανσης.
Ωστόσο, η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ευαισθητοποιημένη στα θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, έχει αναπτύξει ικανοποιητικό σύστημα αστυνόμευσης (εναέρια, πλωτά και χερσαία μέσα) και έχει δώσει οδηγίες προς τις Λιμενικές Αρχές για εντατικοποίηση των προβλεπόμενων ελέγχων στα πλοία που διέρχονται, καταπλέουν, προσεγγίζουν στις παράκτιες εγκαταστάσεις περιοχής τους και επιβολή – σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων – των προβλεπόμενων από την ισχύουσα νομοθεσία κυρώσεων (ποινικών, διοικητικών, πειθαρχικών).

Υποβολή νέου σχολίου

Το περιεχόμενο αυτού του πεδίου παραμένει ιδιωτικό και δε θα εμφανίζεται δημόσια.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a> <em> <u> <strike> <strong> <sup> <sub> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6><cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.

Περισσότερες πληροφορίες για τις επιλογές μορφοποίησης

CAPTCHA (ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ)

Δώστε ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα

Image CAPTCHA
Εισάγετε τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην εικόνα (αριθμητικά και όχι ολογράφως)