Share |

Εκτός χωροταξικού για τον τουρισμό τα λιμάνια Καλαμάτας και Πύλου;

Δεν θα μπορούν τα λιμάνια να υπαχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι δεν συμπεριλαμβάνονται τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Πύλου, στη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, για την έγκριση του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδίου και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και τη μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Το αποτέλεσμα μιας τέτοιας απόφασης θα είναι να μην μπορούν τα λιμάνια αυτά να υπαχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης.

Το θέμα φέρνει στην επιφάνεια με ερώτησή του στον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιώργο Παπακωνσταντίνου, ο βουλευτής Μεσσηνίας Γιάννης Λαμπρόπουλος ο οποίος επισημαίνει, ότι στο σχέδιο της ΚΥΑ υπάρχουν και ρυθμίσεις σχετικές με τις ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπου για τον Τουρισμό κρουαζιέρας, δεν συμπεριλαμβάνονται τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Πύλου, που είναι κατάλληλα για την ανάπτυξη τουρισμού κρουαζιέρας (αφού έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια) με αποτέλεσμα να μην μπορούν τα λιμάνια αυτά να υπαχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης.

Επισημαίνει ακόμα ότι η Καλαμάτα και η Πύλος με τη λειτουργία της Costa Navarino και των δύο υψηλών προδιαγραφών γηπέδων γκολφ, συγκαταλέγονται πλέον σε περιοχές υψηλού  τουριστικού ενδιαφέροντος. Ήδη έχουν αρχίσει να προσεγγίζουν στα λιμάνια αυτά μεγάλα και μικρά κρουαζιερόπλοια με αυξητικές τάσεις, αφού έχει μεγάλο ενδιαφέρον η ευρύτερη περιοχή της Νότιας Πελοποννήσου με επισκέψεις σε  σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους  γεγονός που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τις εταιρείες κρουαζιέρας, για τη διοργάνωση εκδρομών.

Αργά  ή γρήγορα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα συνδεθεί με εταιρείες χαμηλού κόστους οι οποίες μετά την άρση του καμποτάζ, θα εξυπηρετούν και τους επιβάτες κρουαζιέρας.

Η Καλαμάτα ως νότια πόλη της Ευρώπης, σχεδόν στο κέντρο της Μεσογείου και πολύ κοντά στη γραμμή πλεύσης των κρουαζιερόπλοιων με αεροδρόμιο και λιμάνι, μπορεί να λειτουργήσει και σαν (HOME PORT) που σημαίνει αρχή και τέλος κρουαζιέρας. Ταυτόχρονα έχει και τη δυνατότητα πραγματοποίησης κρουαζιέρας ανατολικά και δυτικά της Μεσογείου. Στην περίπτωση αυτή συνηθίζουν οι επιβάτες της κρουαζιέρας πριν την επιβίβαση ή μετά την αποβίβαση να μένουν μερικές ημέρες για διακοπές στην πόλη του λιμανιού ή στην ευρύτερη περιοχή.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας διεθνώς πληθαίνουν γιατί ο θαλάσσιος τουρισμός και ο ανταγωνισμός αυξάνει και ως εκ τούτου υπάρχει πάντα μεγάλο ενδιαφέρον για νέα λιμάνια – νέους προορισμούς.

Η Καλαμάτα και η Πύλος με την αναβάθμιση των λιμανιών τους πληρούν όλες τις προϋποθέσεις.

Από επαφές που έχουν γίνει με μεγάλους tour operators της Ευρώπης και με εταιρείες κρουαζιέρας για την γνώμη τους για τα λιμάνια της Καλαμάτας και της Πύλου και για την ευρύτερη  περιοχή, απάντησαν, ότι η αναβάθμιση των λιμανιών αυτών μπορεί να δημιουργήσει έναν νέο προορισμό κρουαζιέρας.

Υποβολή νέου σχολίου

Το περιεχόμενο αυτού του πεδίου παραμένει ιδιωτικό και δε θα εμφανίζεται δημόσια.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a> <em> <u> <strike> <strong> <sup> <sub> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6><cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.

Περισσότερες πληροφορίες για τις επιλογές μορφοποίησης

CAPTCHA (ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ)

Δώστε ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα

Image CAPTCHA
Εισάγετε τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην εικόνα (αριθμητικά και όχι ολογράφως)