Share |

Η απαξίωση του τρένου και πάλι στη Βουλή

Ομάδα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε ερώτηση
Η συνεχιζόμενη παραμονή του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου σε αναστολή κυκλοφορίας οδήγησε σε πλήρη απαξίωση τις επενδύσεις που έγιναν με κονδύλια από το Γ΄ ΚΠΣ και εθνικούς πόρους, η δε εγκατάλειψή του παράλληλα με την έλλειψη φύλαξης δημιούργησε τις ιδανικές συνθήκες για λεηλασίες, βανδαλισμούς, κλοπές τροχαίου υλικού και πάσης φύσεως φθορές

Η απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου και τη λεηλασία τροχαίου υλικού μετά την εγκατάλειψή του είναι το θέμα της ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, που επαναφέρουν το θέμα για συζήτηση στη Βουλή.

Όπως τονίζουν «Από τον Ιανουάριο του 2011, στο πλαίσιο των περικοπών που επέβαλε η μνημονιακή πολιτική, ο ΟΣΕ έθεσε σε αναστολή τη λειτουργία του τμήματος  Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Τρίπολη - Κόρινθος του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου. Στο Νομό Ηλείας ανεστάλη η λειτουργία των σταθμών Βάρδας, Λεχαινών, Ανδραβίδας, Καβασίλων, Γαστούνης, Αμαλιάδας, Πύργου, Κρεστένων και  Ζαχάρως, με εξαίρεση το τουριστικής σημασίας τμήμα Ολυμπίας - Πύργου -  Κατακόλου. Στο Νομό Αχαΐας είναι κλειστά τα τμήματα από Άγιο  Βασίλειο μέχρι Κιάτο και από Αγ. Ανδρέα Πάτρας μέχρι Πύργο, λειτουργεί δηλαδή μόνο  ο Προαστιακός Πατρών. Στο νομό Κορινθίας λειτουργεί μόνο ο προαστιακός από Αθήνα μέχρι Κιάτο και το τουριστικής σημασίας τμήμα Διακοφτού- Καλαβρύτων. Η απόφαση για την αναστολή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου ελήφθη ενώ ολοκληρωνόταν μια σημαντική προσπάθεια αναβάθμισής του.

Η συνεχιζόμενη παραμονή του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου σε αναστολή κυκλοφορίας οδήγησε σε πλήρη απαξίωση τις επενδύσεις που έγιναν με κονδύλια από το Γ΄ ΚΠΣ και εθνικούς πόρους, η δε εγκατάλειψή του παράλληλα με την έλλειψη φύλαξης δημιούργησε  τις ιδανικές συνθήκες για λεηλασίες, βανδαλισμούς, κλοπές τροχαίου υλικού και πάσης φύσεως φθορές.

Η λεηλασία σιδηροδρομικού υλικού που άρχισε μετά την εγκατάλειψη του δικτύου είναι πρωτοφανής. Πρώτα κλάπηκαν μπαταρίες από τα συστήματα φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων και ακολούθησαν κλοπές σιδηροτροχιών, καλωδίων και θυρών των συρμών, ενώ έμεινε ξεχασμένο στα χωράφια το προς εκποίηση τροχαίο υλικό, εύκολη λεία για τους θηρευτές μετάλλου.

Αποκορύφωμα της λεηλασίας αυτής, η τεράστια σε όγκο κλοπή στο υλικό που ήταν σταθμευμένο στο Καρδιακαύτι της Ηλείας. Τα τρένα μεταξύ του Καρδιακαυτίου και του Βαρθολομιού, στη σιδηροδρομική γραμμή Καβασίλων - Κυλλήνης, εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους, ενώ ο ΟΣΕ αποφάσισε να μετατρέψει το σημείο αυτό σε νεκροταφείο τροχαίου υλικού. Εκεί υπάρχουν επιβατάμαξες (Α' και Β' θέσης), σκευοφόροι και, κυρίως, αυτοκινητάμαξες GANZ MAVAG κατασκευής 1985. Στο ίδιο σημείο βρίσκονταν και έξι ντιζελομηχανές MITSUBISHI, οι οποίες σιγά σιγά τεμαχίστηκαν και μεταφέρθηκαν παράνομα προς πώληση σιδήρου (σημειωτέον ότι οι αυτοκινητάμαξες αυτές ήταν ακόμα λειτουργικές προτού αφεθούν εκεί).

Παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνται σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου (για παράδειγμα, λεηλασία σιδηροτροχιών και στρωτήρων σε περιοχές της Αρκαδίας και της Αχαΐας)».

Οι βουλευτές μεταξύ άλλων ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να πάψει η απαξίωση και η ολοκληρωτική καταστροφή του σιδηροδρομικού δικτύου Ηλείας αλλά και της Πελοποννήσου γενικά.

 

Υποβολή νέου σχολίου

Το περιεχόμενο αυτού του πεδίου παραμένει ιδιωτικό και δε θα εμφανίζεται δημόσια.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a> <em> <u> <strike> <strong> <sup> <sub> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6><cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.

Περισσότερες πληροφορίες για τις επιλογές μορφοποίησης

CAPTCHA (ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ)

Δώστε ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα

Image CAPTCHA
Εισάγετε τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην εικόνα (αριθμητικά και όχι ολογράφως)