Share |

Και κανονική και μετρική γραμμή τρένου θέλει το Λουτράκι

Παρέμβαση του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου

Την δυνατότητα πρόσβασης σιδηροδρομική επανασύνδεση του Λουτρακίου , τόσο από την νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων όσο και από την παλιά στενότερη «μετρική» γραμμή, ζητά ο Όπως επισημαίνεται σε ανοιχτή επιστολή προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο, τον Διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης ΟΣΕ Γρηγόρη  Σαμπατακάκη και τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη, η παραπάνω πρόσβαση μπορεί  εύκολα να εξασφαλιστεί με την κατασκευή γραμμής μικτού εύρους (με μια τρίτη  σιδηροτροχιά) από τον Ισθμό μέχρι το Λουτράκι, όπως υπάρχει σε ένα τμήμα της καινούριας γραμμής από την Κινέτα προς τα Μέγαρα όπου συμπίπτει ο παλιός με τον νέο σιδηροδρομικό διάδρομο.

Αναφέρεται στην επιστολή με θέμα «Πρόβλεψη διαδρόμου μικτού εύρους»:

«Με βάση  και τις πρόσφατες  εξαγγελίες σας στην Τρίπολη για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο προβλέπεται και η σιδηροδρομική επανασύνδεση του Λουτρακίου. Είναι αυτονόητο ότι εμείς υποδεχόμαστε πολύ θετικά την παραπάνω προοπτική, αφού  αγωνιζόμαστε εδώ και αρκετά χρόνια για την υπόθεση του σιδηροδρόμου στη χώρα μας και περισσότερο για την Πελοπόννησο.

Ειδικά για την επανασύνδεση του Λουτρακίου έχουμε καταθέσει προτάσεις και σε σχετική ημερίδα στο Λουτράκι όπου είχαμε συμμετάσχει πριν από μερικά χρόνια. Θέλουμε λοιπόν  να επισημάνουμε ότι θεωρούμε χρήσιμο, ο σχεδιασμός της γραμμής από τον Ισθμό μέχρι το Λουτράκι να προβλέπει γραμμή μικτού εύρους (κανονική και μετρική). Νομίζουμε ότι δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε ιδιαίτερα για τη σκοπιμότητα αλλά και για το τεχνικά εφικτό της πρότασής μας. Θεωρούμε ότι (λόγω μικτού εύρους) δεν θα υπάρξει  σημαντικό οικονομικό κόστος, αφού πρόκειται για ελάχιστα χιλιόμετρα και χωρίς αξιόλογες επιβαρύνσεις αλλαγών τροχιάς.

Είναι αυτονόητο το πλεονέκτημα της πρόσβασης στο Λουτράκι, τόσο από τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) όσο και από την παλιά μετρική. Μπορεί να πολλαπλασιάσει τα οφέλη της γραμμής ως τακτικής συγκοινωνιακής σύνδεσης αλλά  και ως τουριστικού διαδρόμου άμεσα προσβάσιμου και από την δυνητικά πολύπλευρη αξιοποίηση  της παλιάς υφιστάμενης «μετρικής» γραμμής. Η τελευταία άλλωστε διαθέτει και το πλεονέκτημα της δυνατότητας βαθύτερης διείσδυσης προς το κέντρο της πόλης του Λουτρακίου με ελαφρύτερο τροχαίο υλικό.  Στην περιοχή της Κορινθίας γνωρίζουμε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον προς  την  κατεύθυνση αξιοποίησης της μετρικής γραμμής.  Εμείς  θεωρούμε ότι η ύπαρξη του σημερινού μετρικού δικτύου μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά κοντά στη  νέα  ΣΓΥΤ αφού η τελευταία, παρά τα   αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματά της, μειονεκτεί στο ότι δεν διέρχεται μέσα από τους οικισμούς και δεν καλύπτει ορισμένες ζώνες  τοπικής συγκοινωνιακής, τουριστικής ή άλλης σημασίας.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι «παραβιάζουμε ανοιχτές θύρες» και ότι η πρότασή μας θα αντιμετωπιστεί με τη δέουσα προσοχή».

Υποβολή νέου σχολίου

Το περιεχόμενο αυτού του πεδίου παραμένει ιδιωτικό και δε θα εμφανίζεται δημόσια.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a> <em> <u> <strike> <strong> <sup> <sub> <h2> <h3> <h4> <h5> <h6><cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <p> <br>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Internal paths in double quotes, written as "internal:node/99", for example, are replaced with the appropriate absolute URL or relative path.

Περισσότερες πληροφορίες για τις επιλογές μορφοποίησης

CAPTCHA (ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ)

Δώστε ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα

Image CAPTCHA
Εισάγετε τους τέσσερις αριθμούς που βλέπετε στην εικόνα (αριθμητικά και όχι ολογράφως)