Share |

Οι παραστάσεις στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

Ημερομηνίες Event: Παρ, 01/07/2016 - Σάβ, 30/07/2016

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΟΡΚΟΛΗΣ ΣΟΦΙΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ σε έργα Μίκη Θεοδωράκη Η σχέση που aναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια μεταξύ του Μίκη Θεοδωράκη και του Στέφανου Κορκολή δημιούργησε στον διεθνούς φήμης πιανίστα την επιθυμία να μπει στο στούντιο και να αρχίσει να ηχογραφεί έργα του συνθέτη μαζί με τη Σοφία Μανουσάκη, μια νεότατη ερμηνεύτρια-αποκάλυψη, κατ’ ομολογία του ίδιου του συνθέτη. Τα έργα αυτά παρουσιάζονται και στην Επίδαυρο, μόνο με ένα πιάνο και μια φωνή, αναδεικνύοντας το μεγαλείο των μελωδιών του μεγάλου έλληνα μουσουργού. Παράλληλα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα γίνεται επανεκτέλεση τραγουδιών από τη λίστα των «προδομένων» έργων του Μίκη Θεοδωράκη, της περιόδου 1980-2000. [1 & 2 Ιουλίου] 

 

ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Ποδάγρας ή Οιδίπους Τύραννος του Πέρσυ Σέλλεϋ Το σατιρικό έργο Ποδάγρας του Πέρσυ Σέλλεϋ γράφτηκε το 1821 με έντονες επιρροές από το αρχαίο δράμα και ιδιαίτερα την αττική κωμωδία. Το έργο, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σατιρίζει ήθη των βασιλέων της εποχής του, αλλά αποκαλύπτεται εξαιρετικά επίκαιρο, καθώς γράφτηκε σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης και ακραίας φτώχειας. Στο κέντρο βρίσκεται η αντιπαράθεση του πεινασμένου και εξαθλιωμένου λαού με την ανεύθυνη και άδικη διακυβέρνηση του Βασιλιά Ποδάγρα. Ο Ποδάγρας έγινε αντικείμενο μελέτης σε τέσσερα διαφορετικά μαθήματα του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και η παράσταση που προέκυψε, ως καρπός αυτής της συστηματικής συνεργασίας ανάμεσα στους φοιτητές και τους διδάσκοντες, αποτελεί ολοκληρωμένη πρόταση δραματουργικής επεξεργασίας, μετάφρασης, θεατρολογικής έρευνας, υποκριτικής και σκηνογραφίας. [5 Ιουλίου] 

 

ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ Μείναν τα τραγούδια μόνα μια μουσική παράσταση με τραγούδια από το θέατρο Λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν. [8 & 9 Ιουλίου] 

 

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ & ΣΠΕΙΡΑ-ΣΠΕΙΡΑ 8 Οκτωβρίου 1838. Ο λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα Ο ήρωας της Επανάστασης του 1821 Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, αν και αγράμματος, άφησε σημαντική πνευματική παρακαταθήκη με την ιστορική του ομιλία στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα. Σε έναν καθαρά συμβολικό τόπο, εκεί όπου έβγαζαν τους λόγους τους και οι αρχαίοι ρήτορες, ο Γέρος του Μοριά συνέβαλε με τη σειρά του στην πνευματική αφύπνιση του ελληνικού γένους, με ένα λόγο που είναι μέχρι και σήμερα επίκαιρος και αποτελεί πηγή σκέψεων και διδαγμάτων. Ο Σταμάτης Κραουνάκης εμπνέεται από τον ιστορικό λόγο για να προτείνει μια μελοποιημένη παράσταση ειδικά για το θέατρο της Μικρής Επιδαύρου. Συμπράττοντας με την Ελένη Ουζουνίδου στο ρόλο της δασκάλας, με τη συνοδεία κλασικού πιάνου, η Σπείρα-Σπείρα μας παραδίδει μια ξεχωριστή μουσική παράσταση σε άμεσο διάλογο με το πρόσφατο ηρωικό παρελθόν μας. [15 & 16 Ιουλίου] 

 

ΑΡΓΥΡΗΣ ΠΑΝΤΑΖΑΡΑΣ Μητρόπολη Χορός & Άγγελοι από το πανάρχαιο δράμα Ο Αργύρης Πανταζάρας και η καλλιτεχνική ομάδα Momentum δομούν μια παράσταση πάνω στις έννοιες της φυγής, της άφιξης, της μνήμης και της λήθης – έννοιες που στην εποχή μας, εν μέσω συρράξεων και βιαιοπραγιών που οδηγούν πλήθος ανθρώπων σε αναζήτηση νέου τόπου, έχουν αποκτήσει τρομακτική βαρύτητα. Επί σκηνής, σε έναν έρημο και άγονο τόπο, συναντιούνται οι αγγελιαφόροι αρχαίων ελληνικών τραγωδιών. Κάθε άγγελος είναι ένας τόπος, μια εποχή, μια ιστορία· ανώνυμοι, μάρτυρες γεγονότων, πόνου, βίας, θανάτων και θαυμάτων· μάρτυρες πτώσεων, ιδεών, ανθρώπων και πολιτισμών. Συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ με το Εθνικό Θέατρο. [22 & 23 Ιουλίου] 

 

ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗΣ η ριμάδα η ζωή Η προσωπικότητα του κρητικού ποιητή του 14ου αιώνα Στέφανου Σαχλίκη εμπνέει τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Μανώλη Μαυροματάκη να υφάνει, μέσα από τους στίχους του, έναν ιδιαίτερο μονόλογο. Μέσα σε μια ταραγμένη εποχή (ενετοκρατία, εξεγέρσεις, μαύρη πανούκλα), ο Σαχλίκης ήταν ο πρώτος έλληνας ποιητής στο τέλος του Μεσαίωνα που μίλησε σε πρώτο πρόσωπο και με νέο ύφος. Ο Σαχλίκης της παράστασης είναι μια κλονισμένη φιγούρα. Μέσα από τις αφηγήσεις των παθών και των λαθών του, αναδύεται μια ολόκληρη εποχή, ενώ συχνά οι σκέψεις του μετατρέπονται σε μουσική, που θα εκτελείται ζωντανά. Τελικά ο κρητικός ποιητής καταλήγει να μας φαίνεται όλο και πιο σύγχρονος. [29 & 30 Ιουλίου]